مقالات

موتور براشلس (brushless)

Brushless DC electric motor ( BLDC motors , BL motors )

موتور الکتریکی براش لس DC (موتور BLDC ، موتور BL ) نیز به عنوان موتورهای الکترونیکی هدایت و تغییر( موتورهای ECM ، موتورهای EC ) شناخته شده ان که موتورهای همزمان هستند و از منبع برق DC انرژی خود را به دست می آورند و از طریق یک اینورتر یکپارچه شده و منبع تغذیه سوئیچینگ، که برای راه انداختن موتور یک سیگنال الکتریکی AC تولید می کنند . در این زمینه AC جریان متناوب، به صورت موج سینوسی نیست، بلکه یک جریان دو جهته با بدون محدودیت در شکل موج می باشد. سنسورهای اضافی و الکترونیک کنترل دامنه خروجی اینورتر و شکل موج و در نتیجه درصد کارایی باس DC و فرکانس (به عنوان مثال سرعت روتور) را بر عهده دارد.

بخش روتور یک موتور بدون جاروبک است که اغلب یک موتور سنکرون آهنربای دائم می باشد، اما همچنین می تواند موتور مغناطیسی و یا موتور القایی را روشن کند.

موتور brushless ممکن است به عنوان stepper motors نیز شناخته شده باشد؛ با این حال، اصطلاح ” Stepper Motor ” برای موتورهایی که به طور خاص طراحی شده اند و در جایی که اغلب به حالت زاویه ای توسط روتور متوقف می شوند استفاده می شوند.

دو پارامتر کلیدی عملکرد DC موتورهای ثابت کیلوولت و کیلومتر هستند

موتور الکتریکی براش لس به وسیله ورودی الکتریکی به کار انداخته می شود که فاقد هر نوع کموتاتور و یا لغزش حلقه است.

این موتور به یک نوع جریان متناوب یا یک منبع AC یا یک مدار الکترونیکی احتیاج دارد .

موتور الکتریکی براش لس DC شامل یک موتور سنکرون و الکترونیک قدرت یکپارچه است که کار موتور از یک منبع جریان مستقیم را انجام می دهد.

A “مغناطیس دائم موتور سنکرون” ( PMSM ) و یا “موتور مغناطیس دائم” ( PMM ) یک موتور سنکرون که با استفاده از آهن ربا به جای سیم پیچ در روتور است. کنترل تحریکات الکترونیکی با اینورتر یکپارچه و قدرت و یکسو کننده، سنسور و اینورتر الکترونیک برای عملکرد این وسیله مورد نیاز می باشد.

فرم فاکتور برای PMSMs بسته به ترتیب قطعات، با هر توپولوژی داشتن مبادلات مختلف در میان وزن اندازه کارایی و سرعت عمل شار محوری شار شعاعی، شارعرضی یا شار تعویض هستند.

همچنین در شار محوری یا شعاعی موتورهای براشلس دیگر براش لس های آرمیچر روتور مضاعف تغذیه سیستم موتور سنکرون و رلوکتانس که نیاز به کنترل هیجان های الکترونیکی برای عمل عملی و موتورهای القایی آسنکرون است که با یا بدون کنترل هیجان های الکترونیکی بسته به نرم افزار با روش های مرسوم کنترل هیجان AC الکترونیکی موتور الکتریکی مانند کنترل ولت / فرکانس موجود در اواخر قرن 1950 موجود بود. موتورهای مگنت دائمی از زمان معرفی موتورهای الکتریکی بیش از یک صد سال پیش وجود داشتند.

موتور DC شامل هر نوع ماشین الکتریکی که جریان مستقیم برق را تبدل به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

شایع ترین نوع این موتورها وابسته به نیروهای تولید شده توسط میدان مغناطیسی هستند.

تقریبا تمام انواع موتورهای DC از مکانیزم داخلی برخوردار هستند که الکترومکانیکی و یا الکترونیکی بوده به صورت دوره ای جهت جریان جاری در قسمتی از مورتو را تغییر می دهند.

بسیاری از این موتورها تولید حرکت چرخشی کرده ؛ موتور خطی مستقیم نیرو و حرکت در یک مسیر مستقیم به وجود می آورد

موتورهای اولین نوع موتورهایی هستند که به طور گسترده ای استفاده می شوند و می توانند از سیستم های توزیع قدرت روشنایی مستقیم انرژی خود را به دست می آورند.

سرعت موتور DC می تواند به وسیله یک طیف گسترده ، با استفاده از ولتاژ تغذیه متغیر و یا با تغییر قدرت جریان در سیم پیچ و یا با تغییر قدرت جریان جاری موتور در سیم پیچ کنترل شود. موتور DC کوچک در اسباب بازی ها و دستگاههای الکتریکی استفاده می شوند. موتور یونیورسال می تواند روی جریان مستقیم استفاده شود اما یک موتور سبک وزن است که مورد استفاده برای ابزار قدرت قابل حمل و لوازم است.

موتور DC بزرگتر در رانش دستگاههای الکتریکی ، آسانسور ، بالابر و آسانسور و یا در درایو های نورد فولاد استفاده می شود. با پیدایش نیروی الکترونیکی جایگزینی برای موتورهای DC با موتورهای AC در بسیاری از برنامه های کاربردی به وجود آمد.

در شکل زیر می توانید نمونه ای از موتور براشلس ( Brushless DC motor ) مشاهده نمایید.

لیست محصولات موتور براشلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *