مقالات

ترمز الکتریکی اینورتر | چاپر ترمز اینورتر

ترمز الکتریکی اینورتر (electrical braking Inverter) یا چاپر ترمز اینورتر چیست؟

اینورتر یک وسیله برقی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند و این از شایستگی اصلی CE+ T بیش از 20 سال گذشته است!
زمانی که اینورتر آمادگی عملکرد را دارد و مقاومت ترمز ( DBR ) در مدار وجود دارد، ترمز الکتریکی اینورتر (چاپر ترمز اینورتر) از طریق درایو به شفت موتور القا می شود. مرحله ورودی درایو اینورتر یک دستگاه برقی است، در حالی که مرحله خروجی اجازه می دهد تا جریان در هر دو جهت جریان یابد. به این ترتیب، اینرسی بار انرژی ذخیره شده خود را به Inverter Drive می رساند، زمانی که تلاش می شود تا سرعت خود را با سرعت بیشتری کاهش دهد تا اینکه کاهش طبیعی یا coast down به دست آید.

در این حالت ولتاژ BUS افزایش خواهد یافت مگر اینکه مقرراتی برای نگهداری آن وجود داشته باشد. خازن های صاف در طول افزایش ولتاژ BUS شارژ می شوند و این باعث می شود مقدار کمی از ترمز به شفت موتور اعمال شود. معمولا این مقدار حدود 10٪ است، اما این مقدار وابسته به اندازه خازن هموار است.

در این مرحله ، سوئیچ ترمز یا ‘Chopper’ نیاز است تا انرژی ترمز را به مقاومت ترمز متصل کند. مقاومت معمولا خارجی است و برای عبور جریان کافی برای مطابقت با میزان جریان سوئیچ ترمز نه بسیار بالا که تاثیرگذار باشد و اندازه فیزیکی (وات) به طوری که بیش از حد گرم شود، اندازه گیری شده است.
دکمه ‘Which Resistor’ در پایین سمت راست صفحه نمایش اینورتر، دارای دستورالعمل هایی برای اندازه گیری مقاومت در پایین ترین صفحه ترکیب مقاومت محاسبه شده می باشد.

درایو یک موتور می‌تواند به عنوان یک ژنراتور نیز عمل کند. اگر سیستم درایو به گونه‌ای ساخته شده باشد که بتواند اجازه دهد توان در جهت معکوس جریان یابد، آنگاه این توان به یک مقاومت اعمال می گردد. بدین طریق انرژی را به خارج از سیستم انتقال می‌دهد. این امر سبب کاهش سرعت مجموعه‌ای که موتور می‌چرخاند، می‌شود و در این زمان ، موتور مستقيما به مبدل فركانس متصل شده و ترمز آن را فعال مي‌ سازد. در نتیجه این امر مبدل فرکانس را وارد مدار و یا از آن خارج مي‌كند.

مقاومت‌هایی که در درایو استفاده می‌شوند شبیه به مقاومتی که در الکترونیک به کار می‌روند نیستند و در اندازه و ابعاد بزرگتری با توان بیشتر ساخته می‌ شوند. وظیفه مقاومت در درایو تخیله کردن انرژی‌ ای هست که از سمت موتور به درایو وارد می‌شود.

كاهش در ميزان سرعت به کمک عملكرد ترمز، باعث كاهش فركانس موتور می ‌گردد. در نتیجه این امر با كاهش فركانس در سلف، سيم پيچ‌ها به ژنراتور تبدیل مي‌ شوند. سپس ولتاژ بالا رفته و با بالا رفتن اين ولتاژ از يك ميزان خاص، چاپر ترمز (chopper)  مقاومت اینورتر را فعال مي‌سازد. این مقاومت فعال مانده تا زماني كه ولتاژ به حد نرمال خود در مدار برسد. اين فرآیند تا زماني ادامه یافته كه سرعت موتور با سرعت ورودي مورد نظر متناسب گردد. بدین وسیله این مقاومت از خرابی درایورهای موتور جلوگیری می‌کند.

برای مشاهده محصولات مقاومت ترمز اینجا کلیک نمایید.

برای خرید محصولات ترمز الکتریکی اینورتر بر روی شماره های زیر کلیک نمایید.

33992998 21 0098
33993009 21 0098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *