ویدیو

نحوه نصب سرج ارستر

 نصب سرج ارستر (install surge protection)

سرج ارستر در برابر حفاظت از شوک های الکتریکی:
شوک های الکتریکی اغلب از طریق صاعقه ایجاد می گردد. این ولتاژهای القایی موجب اختلالات در شبکه های مختلف می گردد . مقدار این ولتاژ چندین کیلو ولتی در مدت زمان چند میکرو ثانیه ای می باشد. این اختلالات ممکن است باعث عملکرد نادرست دستگاه و یا از کار افتادگی کامل سیستم های حساس گردند. شوک های الکتریکی ناشی از اثرات غیر مستقیم صاعقه هستند که عوامل تاثیر گذار بر سیستم های الکتریکی و مخابراتی می شود .سرج ارستر تابلویی می تواند جهت جلوگیری از شوک های ناگهانی و اضافه ولتاژ های ناگهانی و برگشتی از صاعقه گیر را گرفته و باعث حفاظت از لوازم برقی می گردد

دستگاه های حفاظت برقی یا ارستر تابلو برق (Surge Protection Devices ) یا (SPD) برای شبکه های تامین برق، شبکه های تلفن و ارتباطات و اتوبوس های کنترل اتوماتیک استفاده می شود.

دستگاه محافظت در برابر انفجار (SPD) یا ارستر تابلویی ترکیبی از نصب برقی سیستم حفاظتی می باشد.

این دستگاه به طور موازی در مدار منبع تغذیه باری که حفاظت می کند متصل  می شود. همچنین ارستر تابلو برق می تواند در تمام سطوح شبکه تامین برق مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه رایج ترین دستگاه مورد استفاده و کارآمد در مقابل ولتاژ بالا است.

SPD به طور موازی دارای امپدانس بالا است. هنگامی که ولتاژ گذرا در سیستم ظاهر می شود، امپدانس دستگاه کاهش می یابد و بنابراین جریان خروجی از طریق SPD بوسیله عبور از تجهیزات حساس رانده می شود.

برای مشاهده ویدیو نحوه نصب سرج ارستر در تونل ها به انتهای صفحه مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *