سوالات متداول استابلایزر

تثبیت کننده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که برای ارائه ولتاژ ثابت به یک بار در پایانه‌های خروجی آن صرف نظر از تغییرات ورودی یا ولتاژ منبع ورودی طراحی شده است. این دستگاه در برابر ولتاژ بالا و سایر ولتاژهای دیگر محافظت می‌کند.
تثبیت کننده‌های ولتاژ قبل از اینکه بتوانند به بار (یا تجهیزاتی که به تغییرات ولتاژ حساس هستند) ولتاژ ورودی نوسان را تنظیم کنند. ولتاژ خروجی از تثبیت کننده در محدوده 220 و 230 ولت در صورت عرضه‌ی تک فاز و 380 ولت یا 400 ولت در صورت عرضه ی سه فاز، در محدوده‌ی محدوده ولتاژ ورودی قرار می‌گیرد. این مقررات با عملکردهای اضافی و تقویت شده توسط مدارهای داخلی انجام می‌شود.
استابلایزر به صورت اختصاصی برای لوازم خانگی یا به عنوان یک واحد تثبیت کننده بزرگ برای لوازم خانگی در یک مکان خاص در دسترس هستند. علاوه بر این، می‌توانند یک نوع آنالوگ یا نوع دیجیتال واحد تثبیت کننده باشند.
انواع استابلایزر خانگی شامل موارد زیر می‌باشد:

استابلایزر خانگی 5 کیلو وات با خروجی جریان 20 آمپر، مناسب برای محافظت از انواع کولر آبی، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون
استابلایزر خانگی 8 کیلو وات با خروجی جریان 32 آمپر، مناسب برای محافظت از انواع کولر آبی، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون و همچنین برای استفاده بیشتر جهت کولر گازی
استابلایزر خانگی 10 کیلو وات با خروجی جریان 40 آمپر، با دارا بودن دو هسته تماما مس، مناسب برای محافظت از انواع یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون و فضاهایی که در آن بیش از دو کولر گازی استفاده شده است.

استابلایزر 8 کیلو وات با خروجی جریان 32 آمپر، مناسب برای محافظت از انواع کولر آبی، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون و همچنین برای استفاده بیشتر جهت کولر گازی

استابلایزر خانگی 5 کیلو وات با خروجی جریان 20 آمپر، مناسب برای محافظت از انواع کولر آبی، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون
استابلایزر خانگی 8 کیلو وات با خروجی جریان 32 آمپر، مناسب برای محافظت از انواع کولر آبی، یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون و همچنین برای استفاده بیشتر جهت کولر گازی
استابلایزر خانگی 10 کیلو وات با خروجی جریان 40 آمپر، با دارا بودن دو هسته تماما مس، مناسب برای محافظت از انواع یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون و فضاهایی که در آن بیش از دو کولر گازی استفاده شده است.

استابلایزر 8 کیلو وات با خروجی جریان 32 آمپر

این مورد بستگی به توان مصرفی کاربر دارد. معمولا برای خرید باید 20 تا 30 درصد از توان معمول بالاتر بگیرید تا امنیت سیستم شما حفظ شود.
 
از استابلایزر 8 کیلو وات که به طور معمول برای منزل خریداری می‌شود، استفاده کنید. البته در هنگام خرید باید توان مصرفی خود را بگویید.
به طور کلی، هر یک از تجهیزات الکتریکی و یا دستگاه برای طیف گسترده‌ای از ولتاژ ورودی طراحی شده است. بسته به حساسیت، محدوده کاری تجهیزات محدود به مقادیر مشخصی است، مثلا بعضی از تجهیزات می توانند ± 10 درصد از ولتاژ نامی را تحمل کنند در حالی که دیگر ± 5 درصد یا کمتر می‌باشد.
نوسانات ولتاژ (افزایش یا افت ولتاژ نامی) در بسیاری از مناطق، به ویژه در خطوط خاتمه پذیر است. رایج ترین دلایل نوسان ولتاژ، روشنایی، گسل‌های الکتریکی، سیم کشی معیوب و قطع کردن دستگاه است. این نوسانات به برق و لوازم خانگی رسیده است.
اصول اساسی تثبیت کننده ولتاژ برای انجام عملیات باک و تقویت در یک تثبیت کننده ولتاژ، اصلاح ولتاژ از شرایط بیش از حد و تحت ولتاژ انجام می‌شود از طریق دو عملیات ضروری، یعنی عملیات تقویت و جابجایی می‌باشد. این عملیات را می‌توان به صورت دستی با سوئیچ‌ها یا به صورت خودکار از طریق مدار الکترونیکی انجام داد. در طول وضعیت ولتاژ، عملیات تقویت ولتاژ به سطح امتیاز افزایش می‌یابد، در حالی که عملکرد بافت باعث کاهش ولتاژ در شرایط ولتاژ بالا می‌شود.
مفهوم تثبیت شامل افزودن یا تفریق ولتاژ به و از منبع تغذیه است. برای انجام چنین کاری، تثبیت کننده از یک ترانسفورماتور استفاده می‌کند که در پیکربندی‌های مختلف با رله‌های سوئیچینگ متصل می‌شود. برخی از تثبیت کننده‌ها از ترانسفورماتور با شیپور خاموشی در سیم پیچ استفاده می‌کنند تا ولتاژهای مختلف را اصلاح کنند، در حالی که تثبیت کننده‌های سروو از ترانسفورماتور اتوماتیک استفاده می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از اصلاح را داشته باشند.
در اینجا قصد داریم به این سوال که خیلی از دوستان سوال کردند پاسخ بدهیم.
امیدواریم که با جواب به این سوال بتوانیم اطلاعات کاملی را درباره استابلایزر ارائه نماییم.
آیا آمپر را هم می‌توان با استابلایزر سروو موتوری کم و زیاد کرد؟
استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ یا در انگلیسی AVR برای کنترل ولتاژ ساخته و طراحی شده است و می‌تواند یک بازه ولتاژی بین 150 الی 250 ولت را بدهد
برای کنترل جریان با توجه به خروجی که در دستگاه نصب می‌شود متفاوت و دارای یک جریان ثابت است، برای کنترل جریان به هیچ عنوان نمی‌توان از استابلایزر استفاده کرد.
به عنوان مثال برای یک ژنراتور سه فاز 40 کاوا فقط می‌توان نوسان ولتاژ آن را کنترل کرد چون در خروجی این دستگاه می‌توان از منینیم خروجی استفاده کرد و با توجه به خروجی نصب شده استابلایزر، جریان کشیده می‌شود.
توصیه اول ما به شما دوست عزیز این است که تا حد امکان از لوازم برقی دست دوم استفاده نکنید در صورتیکه امکان تامین بودجه استابلایزر یا هر گونه لوازم برقی را نداشتید به فروشگاه پیمان الکتریک، رجوع نمایید و یا با شماره های زیر برای دریافت آدرس تماس بگیرید.
33992998 21 0098
33993009 21 0098
نکات قابل توجه برای خرید استابلایزر دست دوم
1-دستگاه از قبل کجا نصب شده؟ محیط کارگاهی – شوفاژخانه – محط چوب بری – گچ کاری – کارگاه های cnc))
به عنوان مثال در صورت نصب در چوب بری ، طول عمر استابلایزرها کاهش می یابد
2-دستگاه استابلایزر چند سال کارکرده است؟
3-آیا قطعات یدکی آن بعد از مدت استفاده وجود دارد یا نه؟
4- آیا استابلایزر در حال حاضر شامل گارانتی هست یا نه؟
5- تا به حال تعمیر شده یا نه؟
6- آیا برند معتبر برای گرفتن خدمات هست یا نه؟
برای خرید استابلایزر حتما از فروشگاه پیمان الکتریک مشاوره گرفته تا شما مصرف کننده محترم بتوانید از استابلایزر با کیفیت و با قیمت مناسب بهره مند شوید.
استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟
این استابلایزرها از یک برد بسیار حرفه ای و میکروپروسسوری تشکیل شده اند که وظیفه این برد تشخیص و گرفتن نمونه ولتاژ ورودی به دستگاه می باشد. وظیفه این برد تنظیم ولتاژ در خروجی به صورت ثابت است.
این برد ولتاژ ورودی را در هر ثانیه گرفته و کمتر از نیم ثانیه با توجه به دستور ترانس تعبیه شده بر روی استابلایزر خروجی ولتاژ ثابت سینوسی را ارئه می دهد.
در جواب این سوال باید گفت کلیه لوازم برقی از جمله تلویزیون نیاز به استابلایزر دارد مخصوصا برای تلویزیون‌های LED که از قیمت بالایی برخوردار هستند.
توصیه می‌شود که استابلایزر جهت محافظ و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر استفاده می‌شود.
با توجه به اینکه در شرایط گارانتی شرکت‌های فروشنده تولویزیون‌های LED نبود نوسان ولتاژ هست در صورتیکه نوسان ولتاژ وارد شده به تلویزیون مشخص گردد تلویزیون از گارانتی خارج شده و شرکت فروشنده هیچ گونه خدماتی را به خریدار نمی‌دهد
آیا به نظر خودتان، با توجه به این توضیحات یک تلویزیون با قیمت 5 میلیون به بالا نیاز به استابلایزر سروو موتوری هست یا نه؟
چرا استابلایزرهای سروو موتوری دلتا دارای کلید تاخیر یا delay می‌باشد؟
دلیل اصلی این تاخیر بیشتر برای دستگاه‌هایی که از کمپرسور برخوردارند برای مثال یخچال فریزرها که از یک کمپرسور برخوردارند برای متعادل سازی ولتاژ برق ورودی دستگاه است.
تاخیر یا delay استابلایزر از 0 تا 135 ثانیه قابل تنظیم است.
کلید تاخیر استابلایزر برای این است که بتواند از ورود ولتاژ برق ناگهانی به دستگاه و آسیب آن جلوگیری کند.