مقالات

ترانسفورماتور پد مانتد

ترانسفورماتور پدمانتد چیست؟

ترانسفورماتور پدمانتد (pad mounted transformer ) یک ترانسفورماتور توزیع برق بر پایه زمین در یک کابین فولادی قفل شده بر روی پد پیوسته می باشد. از آنجایی که تمام نقاط اتصال انرژی متصل شده به طور محسوسی در یک محفظه فلزی زمینی قرار می گیرند، ترانسفورماتور پد سوئیچ می تواند در مکان هایی قرار گیرد که برای محوطه های محصور شده امکان پذیر نیست. ترانسفورماتور سوئیچ پد با خطوط توزیع برق زیرزمینی در خطوط برق استفاده می شود تا ولتاژ اولیه لاین را به ولتاژ ثانویه ای که به مصرف کنندگان می دهد، تغییر دهد. ترانسفورماتور پدمانتد به صورت تکی می تواند یک ساختمان بزرگ یا خانه های بسیاری را پشتیبانی کند.

ترانسفورماتورهای پد مانتد با مقادیر انرژی از حدود 75 تا 5000 کیلو وات ساخته شده اند و اغلب شامل فیوزهای داخلی و سوئیچ ها هستند. کابل های اصلی برق در کانکتورهای زانویی که وقتی که با استفاده از Hot stick انرژی دریافت می کنند، کار می کنند و امکان انعطاف پذیری در تعمیر و نگهداری را فراهم می کنند.

ترانسفورماتورهای پد مانتد دارای فیوزهای محافظتی هستند که شامل یک فیوز بایونت (bayonet mount) که در یک محفظه با ولتاژ بالا و یک فیوز محدود کننده جریان به صورت سری قرار گرفته ، می باشد تا درمقابل اضافه بار ترانسفورماتور و خظای ثانویه محافظت کند و بعنوان یک دستگاه جایگزین نیز به شمار آید. فیوز محدود کننده جریان تنها در زمان خرابی ترانسفورماتور عمل می کند، بنابراین به عنوان جایگزین استفاده نمی شود. این ترانسفورماتورها همچنین به الزامات اتصال معمول ولتاژ متصل می شوند.

کاربرد ترانسفورماتورهای پد مانتد

ترانسفورماتورهای پد مانتد تک فاز و سه فاز در سیستم های توزیع برق صنعتی و مسکونی زیرزمینی استفاده می شوند که در آن نیاز به طراحی ترانسفورماتور ایمن ومطمئن وجود دارد. ساخت و ساز محصور شده ترانسفورماتورهای پد مانتد، امکان نصب آنها را در مناطق عمومی بدون نیاز به نرده های محافظتی فراهم می کند. در مناطق مسکونی، انواع ترانسفورماتور پد مانتد معمولا در خیابان های مسکونی قرار می گیرند و خانه های متعددی را پشتیبانی می کنند.

در حالیکه اکثر ترانسفورماتورهای پد مانتد بر روی پد پیوسته ثابت شده اند، امروزه طرح های تک فاز کوچک نیز با ترانسفورماتوری که بر پایه پلی پد (‘polypad’) نصب شده است به گونه ای که می توان آن را روی زمین سخت، متصل و روشن کرد ، موجود می باشد.

برای مشاهده مقالات دیگر پیمان الکتریک اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *