مقالات

بالانس آرمیچر

بالانس آرمیچر چیست؟

دستگاه بالانس آرمیچر ، دستگاهی است که با تنظیمات خود ، نامتوازن بودم موتور و روتور را تشخیص داده و آن را برطرف و تنظیم می نماید.

یک تصور اشتباه وجود دارد که مشکلات توازن در موتور را می توان با بالانس کردن آرمیچر (balance armature) که یک بالانس با ویژگی دقیق ترو محکم تر می باشد ، رفع کرد. با وجود اینکه سایر منابع بی ثباتی نیز در نظر گرفته می شود، این کار تنها هزینه بالانس آرمیچر را افزایش می دهد، سرعت تولید را کاهش می دهد، و در بعضی موارد، تنها با سر و صدای ناشی از دستگاههای بالانس تمام می شود. کاری که باید انجام شود این است که مراقب مشکلات واقعی باشیم و از بالانس آرمیچر انتظار معجزه نداشته باشیم.


اطلاعاتی درباره لاک تراش سیم لاکی را از لینک آن ببینید.


دلیل بالانس کردن موتور الکتریکی این است که به آرامی و بی سر و صدا کار کند، و از طول عمر یاطاقان موتور اطمینان حاصل شود. برای اینکه این اتفاق بیافتد، اجزای چرخشی موتور باید بالانس شده باشند. سؤالی که مطرح می شود این است: “آرمیچر چقدر باید متعادل شود؟ و ویژگی های “خوب بودن به اندازه کافی” بالانس آرمیچر نیز باید به عنوان میزان تعادل شناخته شود.

باید در نظر داشته باشید که بالانس کردن آرمیچر موتور تنها یک قدم در روند متعادل سازی می باشد. درست همانطور که یک زنجیره، قوی تر از ضعیف ترین پیوند آن نیست، لازم است که در نظر بگیریم هرکدام از آنها چگونه به هم متصل شده است. در یک زنجیره بهم متصل ، کامپوننت کاملا متعادلی که خارج از مرکز نصب شده است، باعث ایجاد عدم تعادل خواهد شد.

بالانس استاتیک و پویا (Static and Dynamic Balance)

به طور کلی، اگر بیشتر توده یک روتور در یک دیسک متمرکز شده و با قطر 5 تا 10 برابر ضخامت داشته باشد، تعادل استاتیک کافی خواهد بود اما روتورهایی که توده ی خود را در محور خود توزیع می کنند، باید به صورت پویا متعادل باشند.

اگر آرمیچر دارای ستون خاصی باشد، به طوری که سطوح صاف نزدیک به هم باشد، منطقی است که فقط متعادل سازی یک تک لایه (استاتیک) انجام شود. بعید است که این نوع آرمیچر مقدار قابل توجهی از عدم تعادل (دوگانه) داشته باشد. مجموع نیروها در سطح بلبرینگ به علت عدم تعادل ایستا برابر نیروی عدم تعادل ایستا در سطح لغزش است. اگر سطح لغزنده به طور معقول در مرکز بلبرینگ ها قرار گرفته باشد، نصف نیرو به هر جهت می رسد. اگر سطح اصلاح کننده نزدیک به یک بلبرینگ باشد، بخش بزرگتر نیرو در این بلبرینگ ظاهر می شود.

معمولا یک آرمیچر نامتوازن معمولی معمولا دارای عدم توازن پویا می باشد. عدم توازن پویا ترکیبی از عدم تعادل “استاتیک” و “کوپل ” است. عدم توازن دینامیکی تنها می تواند با دو اصلاح کننده با دو سطح لغزش یابی در آرمیچر اصلاح شود. این عمل تاثیر مستقیمی بر لرزش در سطح بلبرینگ ندارد. نیروی یاتاقان، به علت عدم تعادل دوگانه، با نسبت فاصله سطح اصلاح کننده به فاصله بلبرینگ کاهش می یابد.

شما می توانید برای خرید بالانس آرمیچر با شماره های زیر تماس بگیرید.

33992998 21 0098
33993009 21 0098

همچنین جهت مشاهده مقالات دیگر پیمان الکتریک اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *