توضیحات

مقاومت ترمزها براي جذب انرژي الکتروموتور در زمان هایی که وارد حالت ژنراتوري می‌شوند استفاده می‌گردند. به طور کلی، مقاومت ترمزها گرما را مصرف می کنند. به واسطه همین ویژگی، می‌توان از آن‌ها برای متوقف کردن یا کم کردن سرعت یک سیستم مکانیکی استفاده کرد. در این مبحث انواع مختلف مقاومت ترمزها از جمله ترمز رئوستاتیک و ترمز احیا کننده شرح داده می‌شوند.
به طور کلی، مقاومت ترمزها گرما را مصرف می‌کنند. به وسیله همین ویژگی، می‌توان از آن‌ها برای متوقف کردن یا کم کردن سرعت یک سیستم مکانیکی استفاده کرد. این نوع از مقاومت ترمز، مقاومت ترمز دینامیکی نامیده می‌شود و فرایند صورت گرفته توسط آن ترمز دینامیکی نام دارد. هنگامی که انرژی جنبشی دوباره به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود، می‌توانید سرعت و یا شتاب یک موتور الکتریکی را کاهش دهید. در اصل، این انرژی با استفاده از یک مقاومت قدرتی از بین می‌رود. مقاومت ترمز معمولا دارای رتبه‌ای بالا از لحاظ توان و مقادیر بسیار کم اهمی است.
مقاومت ترمز دینامیکی (DBR) در سیستم ترمزی صنعت ریلی، موتورهای کششی، ماشین‌های سنگین معادن، جرثقیل‌ها، نوار نقاله‌ها، آسانسورها و غیره به کار می‌رود.

مزایای مقاومت ترمز دینامیکی:

  • توقف سریع موتورهای AC و DC
  • جلوگیری از افزایش دما در زمان ترمز موتور
  • حفظ ولتاژ در محدوده کاری موتور و جلوگیری از تریپ اضافه ولتاژ اینورتر
  • کاهش ریسک عمل نکردن ترمز مکانیکی در اثر افزایش دما
  • کاهش صدمه به قطعات درگیر با ترمز مکانیکی

برای خرید انواع مقاومت ترمز دینامیکی با شماره های زیر تماس بگیرید.

33993055 21 0098
33993009 21 0098

09127701494 :واتساپ

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید اینترنتی AC Drive DB Resistor 60 Ohm 300 W”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین بازدیدها