مقالات

رله Buchholz

معرفی رله Buchholz

در زمینه توزیع و انتقال نیروی برق، یک رله Buchholz Buchholz relay) ) ، یک دستگاه ایمنی است که بر روی برخی از ترانسفورماتورها و راکتورهای انرژی نفتی پر شده و با یک مخزن سربار نفتی خارجی به نام “محافظ” مجهز شده است. رله Buchholz به عنوان یک وسیله محافظ حساس به اثرات شکست دی الکتریک درون تجهیزات استفاده می شود. یک نام عمومی برای این نوع دستگاه “رله ردیاب گاز” gas detector relay است.

کاربرد رله Buchholz

رله Buchholz حداقل از دهه 1940 در ترانسفورماتورهای انرژی و توزیع نفت استفاده شده است. رله به لوله های نفت بین محافظ و مخزن روغن ترانسفورماتور وصل شده است. لوله کشی بین مخزن اصلی و نگهدارنده به طوری که هر گازی که در مخزن اصلی تکامل یافته است، تمایل دارد تا جریان را به سوی رله حفاظتی و ردیاب گاز انتقال دهد.

کارکرد رله Buchholz

بسته به مدل، رله دارای روش های متعددی برای تشخیص مشکل در ترانسفورماتور می باشد. در یک تجمع آهسته گاز، به علت اضافه بار کم، گاز تولید شده توسط تجزیه نفت عایق در بالای رله تجمع می یابد و سطح نفت را پایین می آورد. سوئیچ شناور در رله برای شروع یک سیگنال هشدار استفاده می شود. بسته به طراحی، شناور دوم نیز ممکن است برای تشخیص نشت آهسته نفت استفاده شود.

همچنین جهت مشاهده مقالات دیگر پیمان الکتریک اینجا کلیک نمایید.

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/Buchholz_relay

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *