مقالات

تریستور | خرید

تریستور چیست؟
تریستور یک دستگاه نیمه هادی حالت جامد با چهار لایه متناوب مواد P و N است. تریستور به طور انحصاری عمل می کند و به عنوان یک سوئیچ برق فشار قوی هنگام دریافت ورودی جریان فعلی دستگاه ، در حالی که ولتاژ در سراسر دستگاه معکوس شده است ، جریان را هدایت می کند . تریستور 3 طرفه برای کنترل جریان بیشتر دو منحنی آن، با ترکیب این جریان با جریان کوچک دیگر ، که به عنوان کنترل آن شناخته می شود، طراحی شده است. در مقابل، یک تریستور دو شاخه برای اختلاف پتانسیل بین منحنی آن که به اندازه کافی بزرگ شده باشد طراحی می شود.(ولتاژ شکست)

تریستور یک دستگاه نیمه رسانای چهار لایه و سه پایه است که هر لایه متشکل از مواد N-type یا P-type متناوب است، به عنوان مثال P-N-P-N. پایانه های اصلی، برچسب آنود و کاتد، در تمام چهار لایه قرار دارند. ترمینال کنترل، به نام گیت، به مواد p-type در نزدیکی کاتد متصل می شود. تریستور در یک مدار جریان AC را کنترل می کند.

توضیحی از تریستور دیسکی را از لینک آن بخوانید.

تریستور های جریان بالا عمدتا در جایی که جریان و ولتاژ بالا درگیر هستند استفاده می شود و اغلب برای کنترل جریان متناوب استفاده می گردد، جایی که تغییر قطبیت جریان باعث می شود دستگاه به طور خودکار خاموش شود و در اصطلاح “zero cross” نامیده می شود. می توان گفت این دستگاه به طور هم زمان کار می کند و هنگامی که دستگاه فعال می شود، فاز جریان را با ولتاژ اعمال شده بر روی کاتد به اتصال آنود، بدون نیاز به هیچ ماژول دیگر، به عنوان مثال، هنگامی که دستگاه به طور کامل در حالت تعادل قرار دارد، انجام می شود. این کار را با عملیات نامتقارن اشتباه نگیرید، زیرا خروجی یک طرفه است و تنها از کاتد به آنود جریان می یابد و بنابراین در طبیعت نامتقارن است.
تریستورها را می توان به عنوان کنترل کننده های زاویه فاز مورد استفاده قرار داد، همچنین به عنوان کنترل کننده های فشرده نیز شناخته می شود.

انواع تریستور:

تریستور جریان بالا

تریستور دیسکی

تریستور فست

تریستور کنترل فاز

تریستور پیچی

دوبل تریستور

تریستور SCR

تریستور GTO

تریستور RCT

جهت مشاهده لیست محصولات تریستور سمیکرون کلیک کنید.

خرید تریستور 

در هنگام خرید تریستور باید آمپر ، ولتاژ و کد فنی محصول مورد نظر را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

همچنین می توانید برای خرید تریستور با شماره های زیر تماس بگیرید.

33992998 21 0098 
33993055 21 0098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *