مقالات

ریز شبکه (Micro Grid) چیست؟

لزوم استفاده از میکروگریدها یا ریزشبکه ها

ریز شبکه (Micro Grid) در طرح ها و اندازه های مختلف موجود می باشد. این وسیله می تواند یک ساختمان یا یک منطقه بزرگ مانند یک شهر یا دانشگاه را تغذیه کند. هنگام یافتن راه حل های آزمایش الکتریکی بر روی شبکه های کوچک لود بانک ، یک راه حل ایده آل می باشد.

یک ریز شبکه ، کنترل از راه دور جریان را به جوامع با فاصله های زیاد از شبکه های برق فراهم می کند. شبکه های میکروتیک (Customer-owned ( به خوبی در تاسیسات بزرگ متعلق به یک نهاد مانند تاسیسات نظامی، موسسه آموزشی و شرکت بخش خصوصی کار می کنند. شبکه توزیع برق ریز شبکه به بخشی از یک شبکه ملی اشاره می کند که به عنوان شبکه های کوچک عمل می نماید. در هر مورد، این سیستم ها تولید، توزیع و تنظیم جریان برق را به یک گروه از مصرف کنندگان انجام می دهند.

برنامه های اصلی میکرو شبکه

به طور سنتی، ریز شبکه ها درنقاط دوری که به شبکه برق اصلی و تاسیسات مربوط به ماموریت های بحرانی مانند تاسیسات نظامی متصل نباشد به کار می رود. با این حال، پیشرفت های تکنولوژی و افزایش منابع انرژی، این ریز شبکه ها را در دسترس سازمان های تجاری و دولتی قرار داده است. این روند ساخت و بهره برداری از ریز شبکه، آن را یک راه کار اقتصادی تر و امکان پذیرتر در حال حاضر و آینده می سازد.

همچنین جهت مشاهده مقالات دیگر پیمان الکتریک اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *