نمایش 1–16 از 38 نتیجه

خازن الکترولیتی | خازن DC

خازن الکترولیتی یا خازن DC نوعی خازن است که از الکترولیت برای دستیابی به خازن بزرگ‌تر از سایر انواع خازن‌ها استفاده می‌کند. الکترولیت به صورت مایع یا ژل است که حاوی غلظت بالایی از یون‌ها است. تقریباً تمام خازن‌های الکترولیت قطبی هستند، به این معنی که ولتاژ در پایانه مثبت همیشه باید بیشتر از ولتاژ در پایانه منفی باشد.

خازن‌های الکترولیت می‌توانند الکترولیت مرطوب یا پلیمر جامد باشند. آن‌ها معمولاً از تانتالوم یا آلومینیوم ساخته می‌شوند، اگر چه ممکن است از مواد دیگری نیز استفاده شود.

کاربرد خازن‌های الکترولیتی جهت رکتیفایر شارژرها و ups‌ها، جهت گرفتن ریپل AC می‌باشد.

خازن الکترولیتی چیست؟

خازن الکترولیتی electrolytic capacitor  (e-cap به طور خلاصه) یک خازن قطبی است که آند یا صفحه مثبت آن از فلزی ساخته شده است که از طریق یونیزاسیون یک لایه اکسید عایق تشکیل می‌دهد. این لایه اکسید به عنوان دی الکتریک خازن عمل می‌کند. الکترولیت جامد، مایع یا ژل سطح این لایه اکسید را پوشانده و به عنوان کاتد یا صفحه منفی خازن عمل می‌کند. با توجه به لایه اکسید دی الکتریک بسیار نازک و سطح آند بزرگ می‌شود. خازن‌های الکترولیتی نسبت به خازن‌های سرامیکی یا خازن‌های فیلم از محصول دارای ولتاژ خازن (CV) بسیار بالاتر هستند و بنابراین می‌توانند مقادیر خازنی زیادی داشته باشند. سه خانواده خازن الکترولیتی وجود دارد: خازن‌های الکترولیتی آلومینیومی aluminum electrolytic capacitors، خازن‌های الکترولیتی تانتال tantalum electrolytic capacitors و خازن‌های الکترولیتی نیوبیوم niobium electrolytic capacitors.

خرید خازن الکترولیتی و خازن DC

برای خرید خازن الکترولیتی و خازن DC با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

33992998 21 0098
33993009 21 0098

خازن الکترولیت 15000 میکرو فاراد 200 ولت پیمان الکتریک